Dorota Macander
Biogram
Psycholog, trener warsztatu psychologicznego. Kierownik Wydziału Wychowania i Profilaktyki w Ośrodku Rozwoju Edukacji.
Autorka wielu programów szkoleniowych, a także publikacji dotyczących wychowania i profilaktyki ryzykownych/problemowych zachowań dzieci i młodzieży.
Prowadzi szkolenia (wykłady i zajęcia warsztatowe) dotyczące doskonalenia umiejętności interpersonalnych, interwencji wobec dzieci z grup ryzyka, a także konsultacje dla pracowników oświaty (szkoły, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki doskonalenia nauczycieli).
Współpracuje z agendami Ministerstwa Zdrowia, m.in. z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii i Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, jednostkami samorządu terytorialnego, instytutami naukowo – badawczymi, m. in. Naukową Akademicką Siecią Komputerową oraz Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
Współautorka ogólnopolskiego Systemu oceny i rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego.
Trener rekomendowanych programów profilaktycznych: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców, Unplugged, Szkolna interwencja profilaktyczna. Koordynator i trener ogólnopolskiego programu Golden Five.
Wpisy autora (artykuły, blog i aktualności)
- Strefa rodzicaWsparcie dla rodziców ze strony szkoły – co powinna zrobić szkoła, aby przeciwdziałać sięganiu przez młodzież po substancje psychoaktywne (część 2)
- Strefa rodzicaPrzeciwdziałanie sięganiu przez młodzież po substancje psychoaktywne – wsparcie dla rodziców ze strony szkoły (część 1)
- Strefa specjalistyInterwencja w sytuacji agresji i przemocy rówieśniczej. Część VI
- Strefa specjalistyInterwencja w sytuacji agresji i przemocy rówieśniczej. Część V
- Strefa specjalistyInterwencja w sytuacji agresji i przemocy rówieśniczej. Część IV
- Strefa specjalistyInterwencja w sytuacji agresji i przemocy rówieśniczej. Część III
- Strefa specjalistyInterwencja w sytuacji agresji i przemocy rówieśniczej. Część II
- Strefa specjalistyInterwencja w sytuacji agresji i przemocy rówieśniczej. Część I